diumenge, 28 de març del 2010

Virigninginging!

Des de que hem tornat de la petita visita a terres catalanes el temps ha millorat molt, segueix sense poderse escalar però el temps es molt millor.

M' expico: Ja no fa fred, aixi que el problema de estar tot el dia escalant a l'hombra, entre 0 i 5 graus amb sort, amb totes les parets txorrejant (com collons cau l'aigua si estem a zero graus????) ja no es el conflicte actual, ara l'unic problema es que plou.

Anant a escalar amb el txubasquero i amb una bona dosi de motivació.

No es un dil·luvi ni tampoc es un ruixat, es aquella mena de pluja fina persistent que es barreja amb boira i acaba sent nosequè pero ho mulla tot. De fet no es que plogui cada dia sino que nomes plou els caps de setmana... Cal dir pero que almenys no fa fred, pertat diem que fa bon temps o que el temps a millorat.


Pero com hem decidit que fa bo tot i que esta plovent hem anat a la Grotte de Virignin, una de les coves mes grans de França (segons la guia) i un lloc hon sempre s'hi pot escalar (exepte quan fa fred, pertant tot l'hivern) es nota que estic traumatitzat?¿


Bé l'unic detall es que esta plovent en plan bé i la aproximació es una forta pendent amb un terreny argilaginos que mullat patina que t'hi cagues i a mes a mes no et pots agafar a enlloc i a banda i banda del senderet hi ha esbarzers i matolls punxosos, aleshores em be el cap allo de: PUTAAAA!!!!!! ÇA CEST PENIBLE!!!!!!! Algo com collons/joder!!!!! aixo es horrorós/lamentable/atroç!!!!! No tenim molt clar la traducció, però la frase els hi agrada molt als francesos.

Arribem vastant fins als ous i preguntant-nos com baixarem despres pero ràpid ens quedem impresionats, la cova es gansa de veritat i impresiona. Per cert no som els unics matats que hem pujat avui.
L'altre escalador motivat en un 8a+ aviam si el troveu (l'escalador)
Com fa dos dies que plou no tot esta sec pero almenys no fa fred. Mirem i lo mes fàcil es un 6a que segons la guia tumba, MENTIRA!!! es desplomat i intensso amb ganes, com el dia no acompanya molt no em escalat mes que aixo, que tranki 6a i tranki hon esta el primer seguro.
L'Ane en el 6a/9a, oju la galeria vertical que hi ha a mitg sostre!
Hem de tornar-hi amb bon temps i motivats per anar a muerte, ja que la tonica del sector es desplom potent + canyardos al mes pur estil welkom to france i em sembla que els graus estan ben collats. Per cert mai havia escalat en una cova i he de dir que fa certa impressió.

Amb el cambi horari i el bon temps a veure si tornen les bones sensacions a roca perque l'hivern per motivat que surtis de casa es molt dificil estar fanatic quan arribes al sector...

Sempre hi ha un rato per fer el tonto, i si t'ho poser a güevo amb una corda fixa perque et columpis més (com s'escriu aquest verb?).

Ala doncs com deien els de Kortatu: MAÑANA SOL. I BUEN TIEMPO!

Per cert la tornada al cotxe ha sigut realment penible, balanç: 3 caigudes i les bambes i els pantalons plens de fang, i a mes a mes estem contents, no si...

6 comentaris:

Aleix ha dit...

Mmmmmm, m'estàs motivant molt per pujar per setmana santa!! vaya merda de temps no? aquí ja fa solet i caloreta, puta mare, hem estat apunt de fer una punsola però al final ho hem posposat, però no tardarem.
No, en serio, per setmana santa no crec que pugi a no ser que s'em giri molt, que tinc bastant feina amb la casa i a més tinc ganes de estar-m'hi i disfrutar-la 100%, és una passada! o sigui que ja ens veurem, si algun finde voleu baixar teniu lloc per dormir fijo. Salut!

Oriol ha dit...

Ok, ok. No problem! Ja m'himagino que deus tenir ganes de cundir la nova casa. Nosaltres si el temps ens deixa baixarem els 3 dies que tenim al Verdon, que en una Grimper sortien unes fotos brutals d'un sector anomenat Hulk, que per cert em va com anell al dit, i ni ho dic per la força... nanu amb el formatge, la tartiflette i demes osties... Per cert no vau escalar res el finde ni tu n el pere ni el marc????

Aleix ha dit...

Eis jefers! que guay no el Verdon? ja passaras fotos haviam que tal.
El finde jo si que vaig escalar, però em vaig menjar una mica els mocs. Divendres vem estar al totxo de la pastereta, vies potents que no semblen montse.
Dissabte vaig fer el vago al matí i a la tarda vem anar amb la Barbara al vermell part dreta, vaig provar un 6b que es diu "caldereta de mugronets tendres", durilla, i un 6b+/6c, "escaladores con cara de atracadores", durilla també, no em molen aquestes vies sense peus.
I diumenge vem estar per gorros amb el Pär i un grup de suecos fent el turista, jo vaig fer la Badalona al frigi, burilillos, spits i altres guarreries, res destacable, molt facileta.
I eso es todo, aquest finde llarg haviam si toco una mica de canto i menys romos/cigronets que tinc ganes de tibar!

Oriol ha dit...

Ben dit home! Que mos donguin cantos, quan mes afilats i mes tallin millor!!!!!!! Jo ja tinc ganes de fer alguna coseta de via llarga, tot just ara es podrà començar a probar... veig la llum al fons del tunel bou, crec que la motivacio torna amb el bon temps!!! Ara nomes em falta tornar a quedarme dels cantos, aquest hivern ha sigut vastant fatidic en quant a grau...

PGB ha dit...

Oriolet! Vaia cuevón, no?! S'assembla a algun sector del salvatge oest. Llàstima que ara no sé quin, ja que no tinc la guia a mà... hahaha!

Bé, a seguir motivat!!! És la clau!!!
Natros hem passat la setmana santa a Andalusia. Hem menjat més que no pas escalat, això si... grau colladet!!!
Lo maxim que m'he endut son 2 6b ursai (un d'ells 6b/+). M'he picat els dits en 6a+ desplomats d'arenisca inhumans i 6b+ bloqueros... i els 6c són infiernos! Ja t'explicaré!

Oriol ha dit...

Jaja, si jo tambe soc de la opinio que ultimament totes les vies que provo estan collades.... jeje, no conyes a part el lastre es nota pero ja podeu anar agafant carrerilla que com m'aprimi...

The power of the Tuixon's!