dilluns, 7 de setembre del 2009

Aresta GAM al Bisbe 230m 6c (màx obl V+)

Ara ja podem dir que ens hem estrenat en via llarga! La veritat es que d'entrada no ho acabavem de veure clar i quan hem tombat per el camí per sota la cadireta i hem vist l'agulla del bisbe... trànki.!....!.......es el que he dit, amb una entonació que a l'Aleix li ha fet molta gràcia, reflexava lacolloniment...Pero el dia anterior haviem decidit que pujariem i punto, ja que estavem que si si, que si no...




Les reunions noves i amb argolles


Un grup de gent que estava d'excursió s'ens ha quedat mirant i m'ha recordat quan era petit i anant d'excurssió em mirava als escaladors i pensava que deuria ser la canya estar allà dalt...



La via te com dos parts, L1 i L2 roca bastant guarrilla, ambientillu mes classic, sobretot per nosaltres que venim de l'esportiva, o portes catxarrillus (tascons i camelot 1 i 2) o vas molt valent, es fan servir molt poc pero son vastant imprescindibles. Del L3 fins dalt parabolts abundants, per pujar tranki i forçar en lliure tot i ananr justets en el grau.



L1 (40m) V Li fot l'Aleix, desde terra es veuen casibe tots els seguros, a part de les expansions hi ha un clau i un pont de roca (sortir per el diedre de la dreta), es pot posar algo despres d'aquets dos ancoratges "cutrillus".





Jo recuperant L1



L2 (40m) V+ Hem toca, un buril de museu al costat de la r i amunt! no es veu ni osties...glups... tiro amunt, poso un friend (ara mateix no em pesa els 70 eurrarros que hem va costar), pujo mes i a la paret de l'esquerra del diedre veig un clau arcaic, arcaic, txapo, deunido l'apretada per pujar al diedre, txapo una arrel (lo mes decent que he grpat fins ara... i tres metres mes amunt un bolt, tranki la taticardia...) la resta ja mes relaxat, es molt guapo quan entres a la cova-ximaneia.








L'Aleix arribant a la R2

L3 (35m) 6a+ Llarg brutal! L'Aleix el monta, tensu també, i es que despres del L1 i L2 baixan els anims... quan el recupero flipo, bastant continuo, molt tiesso i bastant athlètic, planxa monserratina amb una fisura cega de 4 m de profunditat que s'escala en diedre-emoptrant avantbraç en algun punt.



Recuperant L3, bonissim i continuo




L4 (35m) 6c/+ Bruuuuuuutal! Li foto i vaig super nervios pero en posar-me em tranquilitzo i de cop vaig super tranki, divertint-me, relaxat, lluitant-lo... osti! ajuda molt l'equipament, pujo peus de dos micromerdes i tinc el bolt a la cara pero no puc xapar-lo (casi caic posant la cinta...) m'ho miro pero no, merda!!!!!!!!! em penjo, miro a la esquerra i hi havia un forat romu, pero bo per xapar i aixecar-se...cagundeu! 30 segons penjat i despres fins la r del tiron i bastant bé, 6c a vista en tapia hauria estat molt be!!!!!!! :) pero estic content ja que en friki no faig mes de 6c+ a vista.





6c Finet, finet...





El que pensa l'Aleix del L4. Pujeu el volum!



Apretant als ultims metres del 4rt llarg




L5 (35m) 6a/+ L'Aleix puja, aquest cop molt relaxat i bastant fluid, sembla que els ànims han canviat desde que hem canviat de roca, quan el recupero veig que primer te molt canto, despres es va posant tiesso i es torna finet, fins a la r que esta hon s'ajeu.



L6 (25m) 6a La veritat es qu veient els primers llargs i la ressenya d'Onaclimb estava bastant acollonit, txapo els 2 primers bolts i no veig res, ni puta idea de per hon s'atrabessa el sostre... i veig un clau i un parabolt, ha.... bueno aixo ja es una altre cosa, el pas de 6a es molt a bloc i la resta de llarg facil i amb mes expansions del que posa la ressenya d'onaclimb.




L'Aleix content en el bombet del L6



A mig L6, amb un pati guapissim



R6, comode, assegut en una repisa, amb vistes al pati res a veure amb la R4 una autèntica tortura!!! La boira ve de la regió d'agulles amb fort vent va passant a banda i banda de l'agulla...



L7 (15m) 6c L'aleix el guarreja a muerte en A0 ja que es un pas a bloc bastant dur i despres dels 200m no esta per osties, jo en recuperar el llarg faig l'amago de provar-lo, o amaguillo perque tampoc estic per osties i quan veix l'apretada pillo la cinta i a bloquejar!!! si no tens pedal la tibada de la cinta deu ser 6b, jaja!



A dalt de la agulla no es veu ni òsties! Boira per tot arreu!!! No es veu ni el lloro que deu estar a 50m nomes una R amb dos bolts amb anella oxidats en la vessant sud, es deu baixar per aqui... per uns segons es veu el terra, bueno... ara almenys sabem a hon anem amb el ràpel....



Rapel agonic amb el vent, la corda es va liant i quan estic a dos metres del terra tinc un meganus en les cordes.... lamentable... si algu m'agues vist... amb el cul a 2m del terra i una pilota de corda entre les mans....allà 10 min facil perdent el temps.... i l'Aleix pillant amb la boira pixanera....


Arribem abaix supercontents, hem fet una via bonissima!


No som nosaltres pero la via si que ho és... deu ser L4 o L5...

3 comentaris:

Aleix ha dit...

Jejeje molt bona la crònica, el video de la ximeneia no l'havia vist, molt bo també. Un viote com deu mana, per la gent que ho llegeixi val la pena passar una mica de por els dos primers llargs, perquè la dificultat no és gaire elevada. Els següents, com diu l'Oriol anavem acollonits per pati, però l'equipament és molt bo. Un plaer nano, repetirem!

PGB ha dit...

Haurem d'anar-hi amb el Serra aquí. Jo a fer de sherpa i ell a tibar en lliure! xD

MSN ha dit...

Enhorabona booooous!!!
Un bon viote per disfrutar!
Pere, ves posante els gats... ;)